Transport sohasi kadrlarini qayta tayyorlash va malakasini oshirish instituti

(99895) 196 44 43

Avtomobil yo'llari va aerodromlarni diagnostika qilish bo'limi tomonidan bajariladigan ish turlari

03-04-2023 2143

Avtomobil transporti kadrlarining malakasini oshirish va qayta tayyorlash instituti avtomobil yoʻllari va yoʻl inshootlarining transport-ekspluatatsiya holatini diagnostika qilish va baholash boʻyicha xizmatlar koʻrsatadi (keyingi oʻrinlarda diagnostika va baholash deb ataladi).

Diagnostika va baholash yoʻl tarmogʻini rivojlantirish va takomillashtirishni boshqarish tizimining asosiy boʻgʻini, transport va foydalanish koʻrsatkichlarini oshirish, har bir avtomobil yoʻlining avtomobil yoʻllari tarmogʻining ishonchli ishlashidir.

 Laboratoriya o'lchash tizimlarining tarkibi «ТРАССА» - 2:

1.png

- xalqaro iri indeksi boʻyicha tekislik parametrlarini oʻlchash

2.png

3.png

4.png

5.png

IRI xalqaro koʻrsatkichi boʻyicha yoʻl qoplamalarining tekisligini oʻlchash tizimi. Ular lazer sensorlari va akselerometrlari boʻlgan ikkita monoblokdan iborat boʻlib, laboratoriya kuzovining pastki qismida yotqizilgan chiziqlar boʻylab oʻrnatiladi.

Xalqaro iri indeksini, R indeksini oʻlchash, “Boeing” usuli boʻyicha amplituda hisoblash, yoʻllar yuzasining mikroprofilini yozib olish imkonini beradi.

- Modul elastikligini dinamik usul bilan oʻlchash

6.png

7.jpg

«Дина-4FWD» yoʻl qoplamalarining kuchini oʻlchash tizimi. «Дина-4FWD» - bu qattiq boʻlmagan yoʻl qoplamalarining mustahkamligini baholash uchun dinamik yuklash qurilmalarining yangi avlodi. Texnik tavsiflar ГОСТ 32729-2014 ga toʻliq mos keladi va zarba yukida yetti nuqtada yoʻl tuzilishining elastik burilishini oʻlchashni ta’minlaydi. Ta’sir energiyasini uzatish 4 segmentli shtamp orqali amalga oshiriladi. Yoʻl konstruktsiyasining qattiqligiga qarab, vertikal yukning qiymati 3,0 dan 7,0 Кн gacha tartibga solinadi. Uskunaning ishlashi toʻliq avtomatlashtirilgan. Qoplama haroratiga tuzatish kiritadi. Dinamik va statik elastiklik modullari hisob chiqiladi. 30-40 soniya/oʻlchov davomida yuqori ishlash ta’minlanadi. Kamida 40000 ish tsiklida ishdan chiqishi mumkin.

- avtomobil yoʻlining geometrik parametrlarini (uzunasiga va koʻndalang qiyaliklari va egri radiuslarini avtomatik usul bilan) oʻlchash

8.jpg

Geometrik parametrlarni oʻlchash oʻrnatilgan sun’iy yoʻldosh navigatsiya tizimiga ega inersial GPS/Глонасс navigatsiya kompleksi yordamida amalga oshiriladi. Geometrik parametrlarni oʻlchash aniqligini oshirish uchun koʻchma laboratoriya kuzovi tebranishlarini hisobga olish tizimi qoʻllaniladi.

Yoʻl qoplamasiga masofani oʻlchash uchun toʻrtta ultratovushli sensorlar mobil laboratoriyaning pastki qismidagi burchaklarga oʻrnatiladi.

- panoramali video suratga olish bilan tartibga solishni qayd qilish

9.png

Videokameralar oʻrnatilgan monoblok (4 sensor). 180° skanerlash bilan suratga olish imkonini beradi. 12 Мп videokameralar, H. 264 koʻcha ishini bajarishi bilan. DN modifikatsiyasi elektromexanik IR CUT-off filtrlarini (toʻrtta sensorning har biri uchun) qoʻshish orqali kam yorugʻlik sharoitida kameralarni qoʻllash imkoniyatlarini kengaytiradi va WDR rejimi 100db gacha boʻlgan yuqori dinamik diapazonli tasvirni olish imkonini beradi.

Kamera korpusi koʻchada ishlash sharoitiga moslashtirilgan va Ip66 standartiga mos keladi. Shuningdek, 360 darajali koʻrinishni ta’minlaydigan 8 datchikli kamera ishlatiladi. Kadr tezligi 100 Gts., chiziqli oʻlchamlarni aniqlashning aniqligi 2 sm.

- chuqurlikni avtomatik aniqlash

11.png

12.png

Koʻndalang tekislik parametrlarini oʻlchash tizimi ikkita versiyada mavjud:

- ultrasonik rels asosida, tutqich kengligi 2,5 m, oʻlchov chuqurligini aniqlash aniqligi;

- lazerli yuqori tezlikdagi profilometrlarga asoslangan 2-D skanerlash tizimi. Tutqich kengligi 4 m gacha, oʻlchov chuqurligi aniqligi ±2 mm va oʻlchov balandligi 10 m ± 1 mm va oʻlchov balandligi 2 mm dan.

- avtomobil yoʻli qoplamasining yarim avtomatik videodefektatsiyasi

14.png

Yuqori tezlikda ishlaydigan chiziqli kameraga asoslangan avtomobil yoʻllari qoplamalarini yarim avtomatik video defektatsiya tizimi. Laboratoriyaning orqa qismidagi maxsus balkaga oʻrnatiladi. Tizim yoʻl yuzasi tasvirini olish imkonini beradi, uning oʻlchamlari 1 mm va 4 m.kompyuter bilan ishlov berish alohida yoriqlar, yoriqlar setkasi, teshiklar, boʻyashlar va boshqa nuqsonlarni ajratib koʻrsatishni ta’minlaydi, qoplama holatini bal bahosida hisoblab chiqadi va kartogramma va nuqsonlar bayonnomalarini shakllantiradi

- gps koordinatalari, yuqori aniqlikdagi gps sensoriga bogʻlash

16.png

17.png

GPS/Глонасс geodeziya tizimi. Yuqori aniqlikdagi GPS koordinatalarini olish va yoʻl laboratoriyasining oʻlchov maэlumotlarini ularga bogʻlash uchun moʻljallangan. Toʻplamga quyidagilar kiradi: tayanch stantsiya, rover, geodezik shtativ, dala kontrolyori va ПИК «Дорога-ПРО» tarkibidagi GPS.

- 1 Гц, 2 Гц, 4 Гц, 10 Гц, 20 Гц chiqish signali;

- Ishga tushirishning ishonchliligi > 99,9%.

Qayta ishlashdan keyingi kinematika (Stop N Go):

- Rejada: 10 mm + 1 mm/km;

- Balandligi boʻyicha: 25 mm + 1 km.

Haqiqiy vaqt kinematikasi (RTK):

- Rejada: 8mm + 1mm / km;

- Balandligi boʻyicha: 15 mm + 1 km.

Barcha oʻlchovlar trassa 2 mobil yoʻl laboratoriyasining bir qismi sifatida yuqori aniqlikdagi zamonaviy qurilmalar yordamida amalga oshiriladi, normativ hujjatlarga muvofiq texnik hisobot va belgilangan tartibda hisobotga texnik xulosa tuziladi.